In samenwerking met een merkenbureau heb ik het nieuwe communicatieconcept ontwikkeld voor Windesheim Flevoland. Als icoon is gekozen voor een pin in de vorm van een plantensteker (daarop staat altijd praktische informatie hoe je de plant moet laten groeien) en deze te combineren met maatschappelijke en praktische vraagstukken die beginnen met "Weten hoe..." . Tijdens een studie bij Windesheim Flevoland leer je namelijk deze vraagstukken oplossen en groei je uit tot een professional. Bovenstaand de opleidingsgids waar het concept praktisch is toegepast.
Mooi om te zien: de ontwikkeling van het concept en de vormgeving van de studiegids. Met het eerste concept was men niet tevreden en werd ik 'ingevlogen' om het in verschillende stappen door te ontwikkelen tot een definitief communicatieconcept (laatste beeld). Ontwerp, begeleiding ontwerpers en DTP, fotografie concept en begeleiding.
De interessegebieden van de studierichtingen Bouwen & Techniek, Gezondheid & Welzijn, Economie, Media & ICT en Verpleegkunde moesten gevisualiseerd worden om te gebruiken in de studiegids en andere communicatiemiddelen. Ik heb modellen gecast onder de studenten, een fototeam samengesteld, de locaties bepaald en de art direction gedaan tijdens de fotografie. Daarnaast natuurlijk het concept ontwikkeld: op een -voor de studierichting- inspirerende lokatie de modellen positioneren en direct contact met de kijker laten maken. Fris, kleurig en dynamisch/eigentijds.
Fotografie: Jean Pierre Jans
Voor de Open Dag posters, flyers en banners heb ik campagnebeeld ontwikkeld. Een aantal studies werden hiervoor op locatie gefotografeerd met het fysieke icoon van de plantenpin. In de technische afwerking kan hier een relevante 'Weten hoe...' vraag in worden gemonteerd. Op deze manier creëer je een blikvanger en herkenbaarheid met de corporate uitingen zoals de opleidingsgids.
Vind je het leuk de fotografiebriefing te lezen, klik hier
Fotografie: Jurjen Poeles
Diverse advertenties
Achterwand van de beursstand