Bij een restyling hoort ook een nieuw visueel concept: frisser, eigentijdser en met 'echte' mensen, laagdrempelig en herkenbaar. Aan mij de taak om de locaties uit te zoeken en modellen te casten, in overleg met stylist en fotograaf. Op de set stuurde ik het team aan (art direction) en maakte een selectie van de beste beelden, welke ik aan de klant presenteerde. Fotografie: Hans Zeegers
Een overzicht van hoe de fotografie is toegepast in de catalogus. Je ziet dat er tijdens de fotografie al rekening mee is gehouden dat headingen en tekstblokken nog geplaatst moeten worden. Mijn toegevoegde waarde is dat ik als grafisch ontwerper op de set al het inzicht heb hoe het beeld toegepast wordt in een later stadium, en daar als art director ter plekke op kan sturen.
De Solution Pages in de catalogus bieden de klant kant-en-klare oplossingen in de vorm van pakketten. Hier moesten verschillende grafische concepten voor worden gemaakt, binnen de stijl van de brand-guide.
De Solution Pages in de catalogus helpen de klant te kiezen voor het product dat past bij hun wensen. Overzichtelijke tabellen, illustraties en diagrammen moeten het de klant zo makkelijk mogelijk maken de juiste keuze te maken. De fotografie is zonder modellen en gericht op het product in zijn natuurlijke omgeving.